Мовні вправи

Вправи на розвиток фонетичного слуху

1. Вправа-гра «Впіймай на гачок». 

Учитель називає однакові слова, а серед них таке, що відрізняється лише одним звуком. Діти повинні назвати це слово. (Кулак – кулак – кулак – кулик – кулак. Комашка – ромашка – комашка – комашка.)

2. У яких іменах живе буква м? Утворіть речення в якому всі слова починаються буквою м).
Зайка 

На лісовій галявині жив маленький звір, в назві якого є звук [а]. Відгадайте, хто це? (Заєць) У нього був город, на якому він вирощував овочі, в назві яких був звук [а]. Як ви думаєте, що це за овочі? (Капуста, картопля, морква). Восени він зібрав добрий врожай і покликав на вечерю своїх сусідів. Кожний з них приніс зайцю іграшки для його дітей. Як ви думаєте, що це були за іграшки? (Автомобіль, лялька, барабан). Зайченята були задоволені.

3. Гра «День і ніч».
На команду «Ніч!» учні заплющують очі і слухають. Учитель повільно називає звуки. Учні з’єднують їх у слова і на команду «День!» називають утворене слово.

Вправи на виявлення закономірності в доборі букв, складів, слів


1. З розрізнених складів скласти слова. СИ НО КО ЛИ (коси косили носили коли)


2. Відгадай слово (перший звук у слові кріт, другий - у слові міст, третій звук – у слові торт) Відповідь: Кіт.


3. Утворіть нові слова, додавши дзвінкий приголосний (коза, рука, буква, коса, буря ).До поданих частин слів додай склади так,щоб утворилися слова. сини… , лиси… , яго… , ... равель , біл…, сли…, со…вей.


4. Гра «Загубилось слово» Вчитель читає частину речення, а учні його закінчують. Настав осінній… (день). На деревах пожовтіло… (листя). Випав рясний… (дощ). Виглянуло ясне (сонечко).

Вправи на виявлення закономірності групування слів


1. Вправа «Розпізнай слово за описом»

Сіра, полохлива, довговуха тварина - … (заєць)

Круглий, великий, гумовий - …(м’яч)

Холодна, чиста, прозора, стрімка - …(вода, річка)

Блакитне, чисте, безхмарне, прозоре - (небо)

2. Гра «Що зайве?»
Олівець, ручка, зошит, парта; молоко, вершки, сир, хліб.

3. Гра «Назви одним словом »
Суниці, малина, вишні – (ягоди);
клен, дуб, береза – (дерева).

4. Назвати предмети, які входять в групу.
Меблі - … (диван, ліжко, стіл, стілець).
Посуд - … (тарілка, каструля, сковорода).

 


Немає коментарів:

Дописати коментар