Шосткинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1 Шосткинської міської ради Сумської області
Зв’язне писемне мовлення
Формування зв’язного
писемного мовлення школярів на уроках української мови.
а) Сяє … сонце (лагідне,
веселе).
б) Катруся читає …
книгу (цікаву, захоплюючу).
в) … берізка опустила
свої віти (білокора, сумна).
2. Скласти речення з
багатозначними словами.
Ключ, лисички, коса,
лист, сонечко.
3. З' єднайте частини
прислів'їв. Поясніть їх значення.
Книгу читай - що птах
без крил.
Книгу почитаю - з
добром дружити.
З книгою жити - розуму
набирай.
Розум без книги -
птахом політаю.
4. Скільки речень?
а) Настала весна
подовшав день прилетіли птахи.
б) Сяяло сонечко
налетів вітер насунулись хмари пішов дощ.
Наприклад: Усі учні в класі думають про… Навесні в
лісі зазвичай… Дерево завжди має..
6. Розшифруйте
прислів'я і поясніть його зміст.
Такий зомор, ощ жа зіро
чутьска. (Такий мороз, що аж зорі скачуть).
- Який це мороз? Як
сказати інакше?
Зиймови деьонк, як
макорів сокно. (Зимовий деньок, як комарів носок).
7. Анаграми - назви
предметів (іменники)
ОБОТИЧ ЕРЕВИКИЧ ЕКИШЧ
ИЗМА
(Утворити нову групу із
зайвим словом.Дібрати до нього ознаки.)
8. Анаграми - назви ознак
предметів (прикметники)
МЕЙТИН ЛІЙСВИТ РЕДСЕНІЙ
(Назвати
слова-антоніми)
9. Гра «Сніжний клубок»
проводиться в швидкому темпі ланцюжком.
Учні поширюють дане
речення, нарощуючи по одному слову.
10. Перетворення
деформованих речень
Часто, холодні, йдуть,
восени, дощі.
11. Гра «Де сховалась
нісенітниця»
Діти слухають речення й
визначають, чи може подібна подія бути насправді. (Улітку Миколко катався на
ковзанах. Хлопчик поїхав до лісу на лижах, щоб зібрати суниць. Жабенятко
розкрило парасольку, бо пішов дощ) .
Будь- яка творча робота
дає можливість висловити власну думку.
Продовжуючи розвиток
зв’язного писемного мовлення молодших школярів використовую різні творчі вправи
для формування умінь написання творів.
1. Постав речення у такій
послідовності, щоб вийшло зв’язне висловлювання. Добери заголовок.
Школярі ходили на
екскурсію до лісу.
Гарно в лісі взимку!
Був теплий зимовий
день.
Дерева одягнулися в
сріблясті шати.
2. Доповни речення
порівняннями:
На траві блищать
росинки, мов…
Озеро вибликує на
сонці, ніби…
3. Знайди в тексті
мовленнєві помилки.
Незабаром літні
канікули. Школярі будуть отдихати. Оленка з мамою поїде до бабушки в село.
Дениско з дєдушкой буде на дачі. Всі разом ми знову
зустрінемося першого сентября.
4. Текст-плутанка.
Прочитай текст-плутанку. Перекажи його. Які правила гостинності ти знаєш?
стоГі
У
таликНа либу стогі. анВо гоприщала хї маєч з рогомип. тарСийш траб кошаС сінпри
із хукні найчик. таНалак амас лалина айч у шкича. наГар подгосиня ашан таНакла!
Виправ помилки: Дав
вірну відповідь; вибачте мені ;відкривати очі; приймати участь; піднести квіти;
терміново подзвонити; перевернув сторінку; на протязі тижня;
зварити борща; відкривати двері …
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар